Benvinguts a Cruïlla al Punt

Escola d’hosteleria Ciutat Meridiana (Cruïlla al Punt)

Cruïlla al Punt és una Escola de Cuina amb servei de Bar i Restaurant situada al cor de la Zona Nord de Nou Barris, al barri de Torre Baró de Barcelona impulsada per Salesians Sant Jordi PES Cruïlla i la Fundació Jovent i amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona. Va ser fundada a l’octubre de 2018.

Les Plataformes d’Educació Social (PES) treballen per l’educació integral d’infants, joves i famílies a partir d’un acompanyament acurat en el procés individual de cadascú oferint noves oportunitats d’integració. La PES Cruïlla forma part de la Xarxa Estatal E2O (Escoles de Segones Oportunitats). La Fundació Jovent ofereix experiències laborals a joves vinculats a les Plataformes i vetlla per l’apoderament i autonomia en l’àmbit laboral i ocupacional de les persones.

Amb l’objectiu de trencar el cercle de la pobresa que es transmet de pares a fills i oferir als més petits oportunitats de futur, treballem per aconseguir:

• Afavorir el desenvolupament de les competències dels nens/es i adolescents i les seves famílies que permetin millorar els seus processos d’integració social i autonomia.
  • Promoure el desenvolupament social i educatiu de la infància i l’adolescència en el context familiar, escolar i social.
  • Desenvolupar i implementar un model d’acció social i educativa integral que contribueixi a millorar les oportunitats de desenvolupament social i educatiu de la infància i les seves famílies.
  • Contribuir a sensibilitzar i mobilitzar la societat en l’eradicació de la pobresa infantil.

El restaurant Cruïlla al Punt és una bona opció per la cinquantena de joves que hi estan estudiant, ja que no és una simple formació pràctica, sinó que estar a la sala i a la cuina d’un establiment operatiu, amb clients de veritat, menús a elaborar i comptes a quadrar és una experiència real. “Som conscients que és un sector precari, però amb molta sortida. Requereix de pràctica, il·lusió i d’adquirir hàbits i això és el que aconsegueixen aquí”, explica Dolça Valero, psicopedagoga i coordinadora del restaurant Cruïlla al Punt. I és que, encara que el restaurant sigui una experiència real, no deixa de ser, també, un espai de seguretat. “És el primer pas de la seva inserció laboral. No és l’escola, però tampoc és una feina normal. Aquí els acompanyem i els cuidem, perquè puguin adaptar-se poc a poc al caos que és aquesta professió”, assegura Daniele Mengoli, cap de sala del restaurant.

Plataformes d’Educació Social (PES) on trobaràs l’Escola d’Hosteleria:

Testimoni client de Cruïlla al Punt

Espai singular a on es fusionen cuina fresca de proximitat alhora que innovadora amb un increïble projecte social per als joves del barri. No perdeu l’oportunitat de fer un dinar amb ells i gaudir de la seva proposta! – Lidia Herrera -.